bio

Ik studeerde Dramaschrijven en Literaire Vorming aan de Hogeschool voor de Kunsten Utrecht en Film, Theater en Creative Writing aan de University of North Carolina at Greensboro in de Verenigde Staten, en studeerde af in 1996.

In 2000 werd ik uitgenodigd door het Royal Court Theatre in Londen voor de International Residency for Emerging Playwrights waar ik onder andere werkte met Harold Pinter, Caryl Churchill, Mark Ravenhill en Martin Crimp. Mijn stuk Casanova is moe (Casanova is Tired) werd aldaar gespeeld in het Jerwood Theatre Upstairs. 

In mijn stukken zet de mens zijn verbeelding in werking door te praten en gaan zijn gedachten met hem op de loop terwijl hij ze uitspreekt. Hij raakt geëmotioneerd door zijn eigen gepraat. Het al dan niet fictieve leven overkomt hem. 

Ik schreef stukken als Fantoomlief (1997), Bikker, Bikkes en Bikje (1998), Na achten geen oorlog (1999), Edward Edward (2004), Veulen ongelikt (2007) en Achteruitkijkend vooruitlopen (2004). Onlangs schreef ik De wereld is ondertiteld (2011) dat werd gepresenteerd op het gelijknamige festival op 26 en 27 maart 2011 en werd uitgegeven door Theaterboek.

In 2009 won S T U K de Kaas & Kappes Duits-Nederlandse Toneelschrijfprijs.  

Over S T U K zei de jury:

[...] S T U K geeft een haarscherpe analyse van een tijd die niet anders dan als ‘vandaag’ kan worden aangeduid. Met recente actuele gebeurtenissen naast verzonnen situaties, maar altijd herkenbaar speelt de schrijfster met taal en vorm. Uiterst integer, uiterst consequent. De dagelijkse realiteit in een wonderlijk concrete en toch bijna surreële wereld. [...] 

In 2010 won S T U K (Parts) de Arad Goch Scriptwriting Competition en werd gelezen op het Opening Doors Festival, Wales' International Festival of Theatre for Young Audiences 2010. 

S T U K  werd geselecteerd voor de Women Playwrigths International Conference 2012 in Stockholm, Zweden van 15 t/m 20 augustus 2012.